5 najpopularniejszych zastosowań namiotów firmowych
Namiot firmowy to nieodłączny element wyposażenia dla każdego uczestnika imprez plenerowych. Równie dobrze nadaje się do organizacji stoisk firmowych w zadaszonych halach. Rola namiotów reklamowych nie ogranicza się do miejsca kolportażu ulotek i materiałów promocyjnych. Przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych zastosowań namiotów firmowych.
O popularności namiotów reklamowych zadecydowała ich użyteczność i łatwość obsługi. Posiadają one wielkie walory użytkowe i czysto reklamowe.
Lekka i łatwa w montażu konstrukcja reklamowa
Rozłożenie konstrukcji o powierzchni 3×3 m zajmuje dwóm osobom dosłownie kilka minut. Równie proste jest składanie namiotu reklamowego: metalowy stelaż i poszycie mieszczą się w wygodnej torbie na kółkach. Waga namiotu nie przekracza 40 kg, co ułatwia transport i składowanie. W plenerze namioty wymagają dodatkowej stabilizacji przy użyciu naciągów ze sznurka i metalowych szpil. Przy rozkładaniu w pomieszczeniach zamkniętych naciągi nie są potrzebne – przydaje się natomiast mocowanie nóg namiotu do podłoża (poprzez obciążanie lub przykręcanie), aby zabezpieczyć konstrukcję przed przesuwaniem.
Jeden namiot to absolutne minimum dla każdej firmy, która bierze udział w imprezach plenerowych. Jeżeli dysponujesz kilkoma czy kilkunastoma namiotami, to możesz tworzyć z nich większe przestrzenie wystawiennicze czy pawilony handlowe. Nie należy też zapominać, że namioty można z powodzeniem wykorzystywać w pomieszczeniach zadaszonych.
Zalety namiotów stosowanych w plenerze i w zadaszonych przestrzeniach
Mocne strony namiotów reklamowych w plenerze są oczywiste: chronią przed wiatrem, kurzem, słońcem i opadami atmosferycznymi. Trudno sobie wyobrazić udział w festynie czy imprezie targowej w plenerze bez użycia namiotów. Poza ochroną przed czynnikami środowiskowymi namioty mają też duży potencjał reklamowy: dach i ściany boczne można wykorzystać do umieszczenia logo firmy, grafik i haseł, które promują brand i konkretne produkty. Łączna powierzchnia pod wydruki reklamowe, czyli 4 ściany boczne i dach, wynosi dużo ponad 20 m2.
Namioty mają też niekwestionowane zalety w zadaszonych przestrzeniach, na co zwraca uwagę przedstawicielka producenta namiotów reklamowych DisplayPlanet: – Namiot jest najprostszym i najwygodniejszym sposobem oddzielenia się od innych wystawców. Ma to szczególne znaczenie w przypadku zgromadzenia dużej liczby stoisk na niedużej przestrzeni. Namiot zapewnia też minimum prywatności w czasie prowadzenia rozmów z klientami, prezentacji produktów, podpisywania umów czy prowadzenia badań ankietowych.
5 propozycji zastosowania namiotów reklamowych
Namiot, niezależnie od miejsca ekspozycji, można wykorzystać do wielu różnych celów. Przedstawiamy pięć sprawdzonych sposobów wykorzystania namiotów reklamowych:
- stoisko handlowe – dach i ściany namiotu dobrze chronią towar przed zniszczeniem na skutek działania deszczu czy wiatru – namiot może być też wygodnym, tymczasowym magazynem towarów,
- punkt cateringowy – lada na produkty spożywcze, punkt sprzedaży lodów, polowa stołówka czy nawet niewielki grill znajdą w namiocie niezbędną ochronę przed wiatrem i opadami atmosferycznymi,
- punkt medyczny – namiot jest wygodnym pomieszczeniem do urządzenia punktu medycznego na imprezach masowych,
- namiot prasowy – stworzenie stanowiska prasowego w plenerze nie jest możliwe bez użycia namiotu – na imprezie w zadaszonych pomieszczeniach namiot przede wszystkim identyfikuje konkretną redakcję, ale też zapewnia kameralne warunki do prowadzenia dłuższych wywiadów,
- skład sprzętu – namiot przydaje się jako bezpieczny, tymczasowy magazyn sprzętu: jest szczególnie przydatny do składowania urządzeń elektronicznych (np. wrażliwego na warunki atmosferyczne sprzętu nagłośnieniowego i muzycznego) na imprezach plenerowych.