Firma

Julius Meinl to więcej niż dostawca

Firma Julius Meinl od 155 lat jest jednym z liderów wśród producentów kaw i herbat. Produkty te są najwyższej jakości i wyróżniają się doskonałym smakiem i zapachem. Za sukcesem firmy stoi Julius Meinl oraz jego rodzina wraz z zaufanymi pracownikami, którzy codziennie dbają o zachowanie tradycji w parzeniu kawy. Jak więc została stworzona firma Julius Meinl i co ją wyróżnia?

Historia Julius Meinl w pigułce

Założycielem firmy był Julius Meinl I, którego nazwisko znalazło odzwierciedlenie w nazwie przedsiębiorstwa. W 1862 roku założył on pierwszy sklep z przyprawami w centrum Wiednia. W jego asortymencie znalazło się kakao, herbata, ryż, cukier, przyprawy, a przede wszystkim zielone ziarna kawy. W 1877 Julius Meinl II własnoręcznie opracował proces palenia kawy, którym zrewolucjonizował świat. Dzięki jego pomysłowi, ziarna kawy przestały mieć kontakt z gazami węglowymi, przez co ich naturalny smak i aromat zostały zachowane w pełni, bez pozostawiania przykrego posmaku. W 1912 roku siedziba firmy została przeniesiona na Julius Meinl Gasse, czyli ulicę, którą nazwano na cześć Juliusa Meinla II w 1954 roku. Tam firma ma swoją lokalizację do dziś.

Już rok później przedsiębiorstwo zyskało miano największej palarni kawy w imperium austro-węgierskim oraz największego importera kawy i herbaty w Europie Środkowej. 1924 to rok, kiedy Joseph Blinder stworzył logo – symbol kaw Meinl i ówczesny znak firmowy. Po latach, w 1950 roku, otwarty został flagowy sklep Julius Meinl, który jest obowiązkowym punktem na mapach turystów z całego świata. Kawy produkowane przez firmę Julius Meinl od zawsze wyróżniały się niezwykłą jakością i smakiem, a ich różnorodność rozwijała się wraz z biegiem lat. W 100. rocznicę powstania firmy wprowadzona została kawa „Jubilee”. W 1980 roku odbyła się natomiast premiera kawy Premium Präsident.

Marka Julius Meinl i jej historia w XXI wieku

W XXI wieku firma Julius Meinl bardzo mocno się rozwinęła. W 2004 roku słynny włoski projektant Matteo Thun zaprojektował nowe logo i filiżankę Trend, która stała się przedmiotem kolekcjonerskim. Julius Meinl miał także swój epizod podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Wówczas zbudowano największą na świecie kawiarnię przy Ringstrasse. Matteo Thun stworzył również serię nowoczesnych opakowań kawy, które pojawiły się na rynku w 2010 roku. W 2012 roku odbyło się natomiast 150-lecie niezrównanej jakości i kawowej wiedzy, a na rynku ponownie pojawiła się herbata „East meets West”. W 2016 roku do sprzedaży detalicznej zostały wprowadzone kapsułki Inspiring Espresso – nowa linia Inspresso.

Jak mówi ekspert z palarni kawy Julius MeinlKawy „The originals” to ukłon w stronę wieloletniej rodzinnej tradycji rzemiosła kawowego. 2018 rok to z kolei rok innowacji, w którym Julius Meinl rozszerzył swoją ofertę o napoje sezonowe, czyli o kolekcję herbat Tea on the Rocks oraz nowoczesną serię kaw Cold Brew.

Zrównoważony rozwój i podejście prośrodowiskowe

Julius Meinl to firma, która bardzo mocno dba o środowisko naturalne, dlatego działa małymi krokami w stronę ekologicznego rozwoju. Dla twórców marki najważniejsze jest to, żeby pozostawić świat równie pięknym i różnorodnym dla przyszłych pokoleń. Julius Meinl od zawsze stał także na czele odpowiedzialności społecznej. Z dumą przedstawiono więc w 2019 roku pierwszy raport zrównoważonego rozwoju. Firma korzysta również z biodegradowalnych produktów do produkcji kapsułek oraz ekologicznych jednorazowych kubków w kawiarniach. Odpady te można kompostować i dbać o środowisko, jednocześnie ciesząc się niezmiennym smakiem kawy.