Na co zwrócić uwagę podczas wybierania mebli wystawienniczych?
Zakup mebli wystawienniczych trzeba starannie przemyśleć. Tylko profesjonalne i zarazem dobrze dobrane do potrzeb przedsiębiorstwa rozwiązania spełnią swoje zadanie w 100%, czyli będą długofalowo wspierać realizację kluczowych strategii biznesowych. Nie warto więc szukać kompromisów ani w kontekście ceny, ani jakości. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę w trakcie wybierania mebli, by okazały się trafną inwestycją.
Jakie cechy powinny mieć idealne meble wystawiennicze?
Dzięki różnego rodzaju ekspozytorom i modułom wystawienniczym można stworzyć funkcjonalne stoiska sprzedażowe, ekspozycyjne i informacyjne. Ponadto tego typu produkty są niezastąpione podczas projektowania witryn sklepowych, a nawet całych przestrzeni handlowych (np. wysp w galeriach czy konstrukcji shop-in-shop). Poszczególne części stoisk nie mogą być przypadkowe. Moduły powinny tworzyć spójną aranżację, a jednocześnie elastycznie dopasowywać się do dowolnego wnętrza – dodaje pracownik Clever Frame, dostawcy stoisk systemowych.
Aby osiągnąć obydwa te cele, należy poszukać elementów wystawienniczych, które są:
- modułowe – to jedna z najważniejszych cech każdego nowoczesnego stoiska firmowego. Zakup modułów, a nie mebli wystawienniczych sprawi, że cała inwestycja nabierze perspektywy długofalowej. Takie stoisko można łatwo modyfikować zarówno poprzez zmniejszanie konstrukcji, jak i dodawanie kolejnych elementów. Jeśli zmienią się potrzeby firmy (np. oferta zostanie rozbudowana o nowy asortyment) bądź eventy będą odbywały się w różnych lokalizacjach, wystarczy dokupić kilka modułów – nie trzeba rezygnować z dotychczasowego projektu;
- mobilne – poprzez mobilność należy rozumieć łatwość w montażu, przechowywaniu i transporcie. Tradycyjne meble wystawowe są ciężkie, trudno je zamontować i zdemontować, poza tym po zakończonym evencie wiele firm ma problem ze znalezieniem dla nich odpowiedniego magazynu. Stoiska systemowe można przechować nawet w biurze – niektórzy producenci oferują niewielkie stoiska, które po rozłożeniu mieszczą się w jednym kartonie. Jako standard warto traktować też możliwość samodzielnego zbudowania nie tylko małych, ale również dużych, w pełni funkcjonalnych konstrukcji, np. z ladami i barami odpowiednimi na eventy barmańskie;
- wyposażone w wymienne panele graficzne lub wkłady tekstylne – dzięki wymiennym panelom (np. w gablotach wystawienniczych) i wkładom tekstylnym (np. w kasetonach reklamowych) nie trzeba martwić się żadnymi zmianami zachodzącymi w wizerunku przedsiębiorstwa czy jego ofercie. Także różne profile eventów nie będą przeszkadzały w błyskawicznym przygotowaniu spersonalizowanego stoiska firmowego. W razie rebrandingu, promocji sezonowej bądź konieczności dostosowania treści i grafik do charakteru konkretnego wydarzenia należy zamówić jedynie wkład – konstrukcja pozostaje nienaruszona, co pozwala znacząco ograniczyć wydatki.
Dodatkowo niezwykle ważne jest, żeby podczas projektowania stoisk sprzedażowych albo eventowych stawiać na uniwersalny design. Wymienne części (panele graficzne i wkłady tekstylne) w zupełności wystarczą, by nadać stoisku nowy charakter, natomiast stałe elementy konstrukcyjne (regały, półki, stojaki, podesty itp.) powinny być utrzymane w stonowanej, spójnej kolorystyce. Świetnie sprawdza się styl industrialny – malowane proszkowo profile aluminiowe doskonale wyglądają w prostej, czarnej odsłonie, którą można uzupełnić np. o ciekawe oświetlenie. Klasyczny design w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami (w tym budowaniem stoisk z modułów) to duet gwarantujący pełną satysfakcję z inwestycji.